Actueel

De Sjoel als ontmoetingsplek

De Sjoel aan de Turfkade is op maandag en vrijdag geopend om elkaar te ontmoeten. Er is geen betere plek dan daar voor een inloophuis.

De Sjoel als ontmoetingsplek

Open huis in De Sjoel
Maandag en vrijdag is de Sjoel open en dan is diaconaal werker Tonn den Otter aanwezig om bezoekers te verwelkomen en gesprekken te voeren. Toeristen vinden het fijn om binnen te komen en de voormalige Synagoge te bekijken, even stil worden, ook bij het verhaal dat verteld wordt over de Joodse Gemeenschap in Brielle. Dat de kerk het mogelijk maakt om in deze setting even tot rust te komen zorgt ook dat sommige bezoekers blijven voor thee of koffie en gesprek.

Aanschuiflunch
Op maandag zijn er
tussen 12.30-14.00 uur aanschuif-lunches.
Wanneer u wilt deelnemen is het handig als u zich even aanmeldt met hoeveel personen u komt. Dat kan via e-mailadres desjoelbrielle@gmail.com of door een bericht aan diaconaal werker Tonn den Otter op 06-3889 9414

Tonn vertelt over zijn contacten met organisaties
Samen met de diaconie, ben ik in contact met verschillende organisaties. Zo zijn verschillende diaconieën op Voorne aan Zee van plan om een schuldhulpmaatjes-project op te zetten en hierbij kan een HipHelpt-project het zoeken naar oplossingen versterken. Zulke projecten zijn in verschillende gemeentes in Nederland samen opgezet om kerken te helpen degene in nood te koppelen met vrijwilligers. Deze projecten zijn ook (deels) bekostigd door landelijke en regionale fondsen. Schuldhulpmaatjes kunnen mensen die in financiële problemen zijn gekomen koppelen aan vrijwilligers die weten hoe je inzicht krijgt in je financiële problemen. HipHelpt is iets breder met praktische hulp, bij een klusje in huis of met boodschappen doen, weer met betrokken vrijwilligers.
Op vrijdag is er ‘repair cafe’. Dit zijn projecten waarbij iedereen betrokken kan worden, als vrijwilliger of hulpvrager, of iemand kerkelijk is of niet.

Meedoen?
Wil je vrijwilliger worden of gewoon aanschuiven voor de lunch? Stuur een bericht naar desjoelbrielle@gmail.com of bel op 06-3898 9414. En natuurlijk, als de vlag van de Sjoel uithangt, kom gewoon binnen kijken.